7 variante despre cea mai bună soluţie pentru a avea angajaţi de calitate

soluţie

7 variante despre cea mai bună soluţie pentru a avea angajaţi de calitate

Prima soluţie este simplă: Cât mai puţine reguli! Oamenii inteligenţi preferă libertatea. Iar regulile o restricţionează! Orice om capabil va dori autonomie personală. Ceea ce înseamnă că îşi va dori independenţă. Iar asta pentru că oamenii capabili funcţionează pe bază de automotivare! Sgur că regulile sunt necesare pentru a se păstra disciplina. Fapt care face ca managerii firmelor sau instituţiilor să aibă falsa impresie că deţin controlul asupra lor. Însă tocmai dorinţa de control exagerată a şefilor face ca angajaţi buni să plece!

A doua soluţie este să încurajezi automotivarea. Cu cât oamenii se simt mai liberi, cu atât mai mult ei se motivează singuri. Dacă ei lucrează cu plăcere, vor fi mai capabili să se automotiveze. Iar dacă se simt controlaţi, devalorizaţi, umiliţi sau dominaţi, oamenii devin demotivaţi! Cu cât au personalitate mai puternică, cu cât sunt mai inteligenţi, cu atât vor suporta mai greu umilinţe sau dominare din partea şefilor!

A treia soluţie este să le stimulezi creativitatea. Aceasta presupune a experimenta, a încerca lucruri noi, a greşi uneori, şi a lua de la început sarcinile. Ori dacă regulile sunt foarte stricte, şi libertatea angajaţilor este limitată, creativitatea va fi şi ea reprimată, şi înlocuită cu blazarea. Este începutul depresiei. Iar un angajat cu tendinţe represive va avea un randament redus.

A patra soluţie pare a fi creşterea entuziasmului. O persoană entuziastă va trăi la alt nivel, şi va munci mai energic, mai implicat. În plus, entuziasmul este contagios, şi va creşte nivelul de energie al întregii echipe.

A cincea soluţie este delegarea. Capacitatea managerului de a delega cât mai multe sarcini angajatului se reflectă în creşterea nivelului de responsabilitate şi automotivare pe care acesta îl are. În plus, prin delegarea sarcinilor, managerul este eliberat de acestea, şi se poate ocupa de alte sarcini importante pentru firmă.

A şasea soluţie este responsabilizarea. Cu cât angajatul se simte mai responsabil, cu atât acesta va fi mai implicat, şi va avea sentimentul apartenenţei la firmă. Dimpotrivă, când şeful e perfecţionist, şi vrea să controleze totul, taie elanul angajatului, care preia o atitudine pasivă şi indiferentă.

A şaptea soluţie este încurajarea. Aceasta este cea care creează atitudinea de învingător pentru angajat. Care va fi energizat la maximum, şi va tinde către excelenţă. Fără încurajarea potrivită, angajatul se poate descuraja, iar mediocritatea îl poate transforma în simplu executant al unor sarcini repetitive.

Din nefericire, mulţi manageri din România aleg să înveţe principiile de bază ale leadership-ului abia în momentul în care apar pierderile financiare, iar oamenii de bună calitate aleg să părăsească firma. Fapt care nu se întâmplă în cazul celor mediocri, care preferă adesea să rămână. Pentru simplul fapt că valoarea lor pe piaţa muncii este foarte redusă.

Dacă întâmpini dificultăţi în gestionarea relaţiilor cu angajaţii sau colaboratorii, testează o primă şedinţă online gratuită în care putem discuta despre soluţiile moderne de leadership.

 

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *