Află cum un BRAND îţi poate vinde singur produsele!

Brand

Află cum un BRAND îţi poate vinde singur produsele!

Brand înseamnă marcă, şi impact major asupra minţii subconştiente a potenţialilor clienţi. Percepţia unui brand şi poziţionarea lui în mintea oamenilor sunt criteriile de bază. Ele decid dacă firma va avea succes sau nu! Prea puţin contează produsul în sine, calitatea lui sau caracteristicile tehnice! Firmele profesioniste îşi fac reclamă diferit de cele neprofesioniste, folosind puterea unui brand propriu! Ele promovează, în loc de şampon, un păr frumos şi sănătos! Adică un presupus beneficiu al TĂU! Ulterior achiziţiei, desigur!

Cum te promovezi prin brand?

Brand-ul vinde produsul tău! El înseamnă o percepţie anume a oamenilor în privinţa unui produs. Uneori, fără nici o legătură cu calitatea sa! Freud a fost probabil primul expert în modul de funcţionare al minţii subconştiente care a înţeles că iluzia contează mai mult decât realitatea! Iar percepţia cuiva despre ceva va influenţa deciziile sale la nivel subconştient! Aşa că o ETICHETĂ, ataşată unui produs, poate schimba complet imaginea pe care o ai despre acel produs! Arta este să creezi o percepţie favorabilă a unui brand în mintea clientului, şi restul vine de la sine!

Ce face un brand pentru produse?

Decizia de a cumpăra un produs sau altul se ia atât la nivel conştient, cât mai ales la nivel subconştient. Emoţiile subconştiente joacă totuşi rolul hotărâtor! Iar un brand este o asociere dintre produsul tău şi o emoţie plăcută! Un reflex condiţionat, un lucru învăţat, fixat în memoria ta! Se creează astfel un sistem automat de decizie! Diferenţa constă în faptul că atunci când ai de luat o decizie rapidă, şi prea puţin timp alocat operaţiunilor lente şi meticuloase necesare gândirii raţionale, vei folosi scurtătura! Adică acel sistem rapid, instant, care deja ŞTIE care produs e bun. Sau cel puţin are această impresie.

Ţi s-a întâmplat să fii pe o terasă, şi să discuţi ceva important cu cineva, iar chelnerul să te întrerupă brutal cu prezenţa lui pentru o comandă? Efectul e adesea ciudat, în loc să întrerupi discuţia şi să aloci minute bune pentru o decizie raţională, ceri pur şi simplu prima băutură răcoritoare care îţi vine instant în minte. Ca să poţi rămâne focusat pe discuţie, fără să foloseşti prea multă energie pe decizia de a căuta altceva.

Cum acţionează un brand asupra creierului uman?

La nivel subconştient, percepţia unui brand este una de familiaritate. Deja ai impresia că tu CUNOŞTI produsul, pentru că ai cunoscut deja acel brand. L-ai mai văzut, şi ai deja o impresie de siguranţă. Dacă ar fi vorba de ceva nou, precauţia şi frica de a nu greşi te obligă să faci o analiză raţională a situaţiei. Iar asta cere TIMP şi un EFORT mental alocat acestei sarcini. Însă creierul funcţionează pe sistem ergonomic. Adică economiseşte la maximum energia mentală! Ce folos să faci un efort mental pentru a cântări, analiza şi elabora o decizie? E mult mai uşor să mergi pe o cărare deja bătătorită! Efortul mental este mai mic, şi sentimentul că ai mai trecut deja pe aici îţi dă o STARE DE BINE! Alegerea ta e deja luată, emoţional vorbind!

Siguranţa oferită de brand

De fapt tu ai nevoie de siguranţă. Pentru a te simţi protejat, ai doar două posibilităţi: Fie să faci un efort mental şi o analiză critică, raţională, care necesită TIMP, a alegerilor şi deciziilor necesare în acel moment, fie să acţionezi REPEDE pe o cale deja cunoscută. Iar prima cale, a efortului mental, o vei alege doar atunci când arde, şi decizia este extrem de importantă pentru tine şi viitorul tău! Vigilenţa ta apare mai ales atunci când o decizie eronată ţi-ar pune viaţa şi integritatea într-un pericol imediat. În rest, eşti relaxat, şi preferi să nu gândeşti prea mult! Caz în care utilizezi scurtătura! Ea nu mai necesită efort mental! Şi deja ai fost acolo, sau cel puţin aşa percepi tu!

Un brand are efectul de potecă bătătorită

Dacă ninge mult, şi un grup de oameni se deplasează prin zăpadă, ei vor prefera să meargă în şir indian. Primul care deschide poteca în zăpada prea mare face un efort substanţial, dar următorii calcă doar pe urmele lui! Astfel, efortul lor e mult mai mic! Milton Erickson, când era copil, prefera să fie primul care deschide drumul prin zăpada mare! Se trezea cu o oră mai devreme ca să meargă la şcoală, şi făcea diverse poteci şerpuitoare. Apoi privea fascinat cum oamenii, în loc să aleagă drumul cel mai scurt, preferau să-i calce pe urme! Pentru a minimaliza efortul, şi pentru a călca pe o cărare deja existentă! Mai ales că exista confirmarea că „toată lumea” merge pe acolo. Apare astfel spiritul de turmă, care învinge logica.

Creează un brand şi fii creator de drumuri noi

Pentru a crea un brand, ai nevoie de timp. Plus efortul aferent. Însă odată creată familiaritatea, vei rămâne în memoria tuturor. Fiecare persoană care a întâlnit, în mod repetat, brandul tău, va avea o cale neuronală creată în minte. Asemenea cărării prin zăpadă, ea va rămâne acolo multă vreme. Chiar şi după topirea zăpezii, mai rămân cărări cu urmele celor care au trecut des pe acolo. Iar azi, a crea şi promova un brand este mai uşor ca niciodată datorită internetului. Vizibilitatea ta poate să devină mondială, cu cheltuieli minime. Dacă vrei să porneşti spre succes pe acest drum, mă găseşti AICI!

 

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *