Singura persoană care poate controla atacul de panică eşti chiar tu!

Atacul de panică

Singura persoană care poate controla atacul de panică eşti chiar tu!

Atacul de panică afectează mai mult de jumătate din populaţie. Diferă doar intensitatea şi frrecvenţa atacurilor! Unii le au moderate, şi foarte rare, iar la alţii ele apar des, şi cu o intensitate copleşitoare. Ciudat, dar majoritatea celor care experimentează atacuri de panică ascund acest lucru. Deoarece trăiesc cu impresia că sunt singurele persoane care trec prin aşa ceva. Şi se simt ruşinate că li s-a întâmplat doar lor!

Atacul de panică şi educaţia emoţională

Ne lipseşte complet educaţia emoţională cu privire la cum funcţionează propriul nostru creier. Şi la modul în care îl putem gestiona eficient. Majoritatea celor care au trecut prin atacuri de panică habar nu aveau despre ce e vorba. Au mers urgent la medic, însă medicul i-a trimis la analize, la investigaţii de ordin fizic! Fapt care îmi confirmă că NICI MEDICII nu sunt întotdeauna pregătiţi să identifice simptomele atacurilor de panică. Sau le identifică, însă ca măsură de precauţie sau din exces de zel, pun pacientul e drumuri, îl fac să cheltuie bani pe analize sofisticate, doar pentru a fi siguri că nu mai există şi alte afecţiuni! Şi asta de câte 2-3 ori pe lună, sau de câte ori problema reapare! Iar analizele confirmă în mod repetat că simptomele sunt doar pe bază psihică. Însă medicul dă din umeri, rareori recomandă psihoterapie! Sau recomandă un consult la un medic psihiatru, adică sperie şi mai tare pacientul, terorizat de gândul că ar avea vreo problemă psihică foarte severă, de vreme ce i s-a recomandat psihiatrul! Problemă pe care ar dori să o ascundă! Reţeta sigură pentru agravarea şi perpetuarea atacului de panică!!

Atacul de panică şi cauzele lui

Partea interesantă e că atacul de panică nu se vindecă. Nu e o boală, şi nu cedează la medicaţie preventivă! Atacul de panică apare ca RĂSPUNS al organismului la o suprasolicitare, la o traumă, la un tipar disfuncţional. Şi va reapare ori de câte ori e nevoie de el. Ca şi oricare alt proces de autoreglare. Organismul are acest mecanism, şi îl foloseşte în mod automat, pentru a obliga persoana să respecte unele atitidini, odihna, somnul, pauzele, eliminarea unor tensiuni interioare sau ieşirea din zona de conflict! În lipsa mediului favorabil, atacul se poate repeta, asemenea unui mesaj care îţi transmite că e nevoie de o schimbare în ceea ce faci, în mediul social, în activitatea ta.

Atacul de panică şi atitudinea ta

Problema e percepţia noastră, modul eronat în care vedem atacul de panică! Faptul că nu îl înţelegem ne sperie! În loc să învăţăm despre el, despre ce se întâmplă, şi despre cum se poate gestiona, alegem să ne bazăm pe exterior. Pe ce spun alţii. Fie medici, fie persoane de pe Facebook. Treptat, uneori după ani de zile, aflăm de fapt cum se controlează atacul de panică. Şi că SINGURA persoană care îl poate controla suntem chiar noi! Fiind vorba de a reacţie exagerată a organismului, generată în momentele de maximă tensiune, şi nu de o boală, tratamentul medicamentos nu dă rezultate pe termen lung. E ca şi cum m-aş trata de răceală cu o lună înainte de venirea iernii, preventiv! Uneori, o simplă căciulă în momentul în care vine frigul e mult mai utilă decât medicamentul luat anticipat cu o lună!

Atacul de panică poate fi prevenit

Aşa se întâmplă şi cu atacul de panică, el vine atunci când mintea subconştientă sesizează existenţa unui pericol real sau poate imaginar. Nimeni din exterior nu ne poate ajuta, deoarece e vorba de un proces INTERN. Odată înţeleasă natura lui, şi învăţate metodele, tehnicile de combatere, şi exersate metodele utile, vom reuşi să prevenim în timp util atacul de panică, luând măsurile necesare în timp util, încă de la primele semne!

Interesant e că mule persoane afirmă că deşi atacurile de panică au loc de mult timp, nu au cunoscut faptul că LOR le revine rolul de a le preveni! Am fost condamnaţi de un sistem medical deficient să pasăm integral răspunderea vindecării noastre numai medicului. Când de fapt procesul de AUTOVINDECARE este cel mai eficient şi mai important! Iar când e vorba de TIPARE COMPORTAMENTALE DOBÂNDITE, cum este atacul de panică, avem de urmat teoria Pavloviană care spune că orice comportament învăţat poate fi şi dezvăţat! Iar câteva tehnici simple, folosite imediat ce atacul de panică dă semne că se apropie, sunt mult mai utile decât chemarea salvării, spitalizarea şi investigaţiile medicale de durată, al căror rezultat este irelevant.

Atacul de panică poate fi controlat

Reţeta valabilă în majoritatea cazurilor este educaţia emoţională. Făcută de un psiholog cu specializare în psihoterapie. În câteva şedinţe, acesta va explica detaliat cauzele, va identifica tiparele, momentele în care atacurile tind să apară, şi va recomanda un set de exerciţii, metode sau tehnici care pot preveni apariţia acestuia! Până acum, se pare că aceasta este cea mai eficientă metodă. Medicaţia combate doar simptomul, şi rareori cauzele pentru care apare atacul de panică. Mai ales dacă acestea sunt exterioare, de tipul unui mediu social ostil, job suprasolicitant, conflicte interumane.

Pentru a afla mai multe detalii, căutaţi informaţii pe internet, cereţi detalii şi întrebaţi fără reţinere. Informaţia de calitate, educaţia şi autocontrolul sunt printre cele mai bune remedii!

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *