DEVINO CONȘTIENT DE VALOAREA TA!
Oprește DEVALORIZAREA și AUTOSABOTAREA propriei persoane !

Percepția TA asupra potențialului tău real este adesea DISTORSIONATĂ !
Doar o percepție POZITIVĂ asupra ta iți va putea crea ATITUDINEA necesara atingerii succesului !
Permite-mi să-ți explic CUM poți să-ți schimbi ușor și repede viziunea asupra vieții tale !
Înscrie-te pentru o discuție ONLINE pe care ți-o ofer GRATUIT !
Nume
E-mail
Telefon
completați toate câmpurile...


Pagina mea de Facebook

Câtcostașul român și calitatea produselor

Câtcostașul

Câtcostașul român și calitatea produselor

Câtcostașul e un cuvânt compus, care nu există în dicționare. Reprezintă un om a cărei principală problemă existențială se reflectă în întrebarea CÂT COSTĂ?

Câtcostașul e prezent peste tot în România. E o categorie de indivizi care caută chilipiruri și produse extrem de ieftine. Convinși de faptul că prețul e cea mai importantă caracteristică a unui produs. Și că toți comercianții de pe lumea asta nu au altceva mai bun de făcut decât să-i păcălească.

Câtcostașul și originea lui

Nu mi-e destul de clar care e sursa celui preocupat doar de preț. E posibil să fie, pe de o parte sărăcia extremă în care trăiește. Sau de care a suferit în copilărie.

Dar e posibil să fie și avariția. O zgârcenie dobândită prin imitarea altora. Mai ales a celor care au prins sistemul centralizat.

Pentru că da, în socialism statul controla toată producția și toate prețurile produselor. Lipsind gama diversă de produse. Laptele era LA FEL, standardizat, și costa exact la fel oriunde, în orice oraș al țării.

Noțiunea de CALITATE era necunoscută, și fiecare produs exista într-o singură gamă. La un singur preț! Fiind INDUSĂ ideea de preț corect!

Câtcostașul are ca principal criteriu de alegere PREȚUL

Pentru că nu are noțiunea de CALITATE. Nici de gamă diversă de produse! Pentru CÂTCOSTAȘ, produsul trebuie să fie ieftin, și atât. Pentru că e incapabil să PERCEAPĂ și alte CRITERII de alegere!

Când va cumpăra un autoturism, dotările sau marca nu vor conta. Ci doar prețul! Și nu contează nici vechimea sau numărul de kilometri parcurși deja!

Pretențiile calitative lipsesc cu desăvârșire! Primii români care emigrau în vestul Europei mâncau conserve de carne pentru câini, doar pentru simplul motiv că erau mai ieftine!

Câtcostașul și calitatea

Am avut ocazia să colaborez cu CHINEZII. Cunoscuți în România ca producători de marfă slabă calitativ. Și am învățat de la ei ceva important.
La întrebarea CÂT COSTĂ? Ei răspundeau imediat: CÂT DORIȚI SĂ COSTE?

Cu alte cuvinte, ei erau conștienți că pot să producă  o marfă de înalt nivel calitativ, destinată exportului în orice țară dezvoltată.

Dar aceleași fabrici aveau la VÂNZARE și rebuturile. Tot ceea ce fusese refuzat la export, datorită defectelor de CALITATE, urma să fie valorificat! Vândut țărilor sărace. Care le CEREAU această marfă!

Și mai ales oamenilor NEEDUCAȚI, dispuși să cumpere marfa IEFTINĂ. Fără să le pese de CALITATEA ei! Și astfel piețele s-au umplut cu două tipuri de mărfuri chinezești.

Unele extrem de proaste, necorespunzătoare calitativ, dar ieftine. Și altele foarte bune, produse în EXACT aceleași fabrici. Dar vândute sub MARCA (BRAND-ul) unei firme din Europa de vest! Care asigura doar controlul calitatov.

Câtcostașul și educația

Dacă ai crescut sau trăiești în sărăcie extremă, prima ta preocupare va fi securitatea alimentară. Să nu mori de foame! Fără să te mai preocupe dacă alimentele pe care le cumperi sunt TOXICE, chimizate sau conservate artificial.

SĂNĂTATEA pe termen lung pare să nu mai conteze, în fața perspectivei de a suferi de foame pe termen scurt! Și atunci, avem alimente la discreție azi în lumea civilizată! Dar și morbiditate cât cuprinde!

Depresia e pe val, și se estimează că va cuprinde 30% din Europa. Iar foametea e aproape eradicată în țările dezvoltate! Ne umplem STOMACUL, golindu-ne în schimb SUFLETUL!

Dar masele de proletari PAR A FI mulțumite, atâta vreme cât au ce mânca! Cel puțin pe termen SCURT. Pe termen lung, asistăm la o îmbolnăvire generalizată a celor obișnuiți să cumpere surogate ieftine!

Iar pierderea RAȚIUNII duce la creșterea agresivității și a stării CONFLICTUALE! Degeaba avem burțile pline, dacă sufletele sunt tot mai goale!

Câtcostașul ca specimen dominant

Odată cu creșterea nivelului de educație și a bunăstării generale, oamenii devin SELECTIVI. Și încep să aibă pretenții CALITATIVE la nivelul lor de trai.

Însă mai puțin de o pătrime din populația României intră în această categorie. TIPARUL disfuncțional este atât de adânc înrădăcinat, încât indiferent de starea materială de ACUM, oamenii rămân setați pe ECONOMII la sânge.

Fiind dispuși să caute tot ce e IEFTIN. Incapabili să mai înțeleagă că ieftin nu poate însemna și BUN.

Mai mult, produsele scumpe disponibile sunt adesea la fel de slabe CALITATIV ca și cele ieftine. Și doar PREȚUL diferă.

Și asta deoarece marketerii au descoperit că oamenii rareori SE INFORMEAZĂ corect în privința CALITĂȚII. Judecând produsele exclusiv după PREȚUL LOR.

Câtcostașul se va autoelimina biologic

Într-o lume supraaglomerată, se vor autodistruge cei mai needucați.  Locul războaielor sau al epidemiilor va fi luat de procesul AUTOSABOTANT.

Oamenii nu vor mai muri în masă în acest secol din cauza conflictelor armate sau a unor epidemii virale, care azi pot fi controlate măcar parțial. Ci se vor autodistruge treptat datorită lipsei de educație.

Deloc întâmplător, țigările fără filtru se vindeau mult mai bine decât cele cu filtru, deoarece erau cândva mult mai ieftine! O statistică ar indica faptul că persoanele preocupate de propria sănătate erau mai puține decât cele dispuse să facă ECONOMII la buget!

Câtcostașul și economia

O economie modernă se bazează pe posibilitatea de ALEGERE. Și oamenii pot opta pentru calitate, sănătate și bunăstare, sau pentru economie cu orice preț.

Pentru cu nu doar MĂRFURILE sau SERVICIILE au nivele calitative diferite, ci și OAMENII. Sau mai ales oamenii. Dispuși să plătească pentru ceva atât cât ei PERCEP că valorează… EI!

Când vei cumpăra un autoturism, nu vei plăti doar prețul acestuia. Ci vei plăti atât cât crezi tu că MERIȚI. Vei plăti CONFORTUL TĂU!

Iar dacă ai o STIMĂ DE SINE redusă, și ești convins că nu valorezi nimic, nici tu, nici sănătatea ta, e clar că te vei mulțumi cu puțin. Cu produse ieftine și proaste!

Vezi aici articolul despre STIMA DE SINE: https://psihologdanielmois.ro/stima-de-sine-scazuta-duce-invariabil-la-suferinta/

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *