DEVINO CONȘTIENT DE VALOAREA TA!
Oprește DEVALORIZAREA și AUTOSABOTAREA propriei persoane !

Percepția TA asupra potențialului tău real este adesea DISTORSIONATĂ !
Doar o percepție POZITIVĂ asupra ta iți va putea crea ATITUDINEA necesara atingerii succesului !
Permite-mi să-ți explic CUM poți să-ți schimbi ușor și repede viziunea asupra vieții tale !
Înscrie-te pentru o discuție ONLINE pe care ți-o ofer GRATUIT !
Nume
E-mail
Telefon
completați toate câmpurile...


Pagina mea de Facebook

Notorietatea este ceva complet diferit de competență

Notorietatea

Notorietatea este ceva complet diferit de competență

Notorietatea înseamnă celebritate. Adică a fi cunoscut și faimos. Și din această cauză se confundă mereu cu competența.

Acest fapt a fost remarcat de către un profesor de psihologie abia înainte de alegeri. Niște alegeri interne din cadrul breslei.

Însă regula aceasta pare să fie valabilă peste tot. Și când sunt alegeri politice. Dar și când alegem ce produse să cumpărăm!

Este foarte cunoscut faptul că majoritatea bucătarilor pot face un hamburger mai bun, mai gustos decât cel vândut de liderul pieței. Însă brandul acesta vinde de mii de ori mai mulți hamburgeri decât oricare dintre acești bucătari faimoși!

Notorietatea e o formă de furt

Dacă ești cunoscut și faimos, ți se trece cu vederea lipsa de competență. Iar dacă ești competent și nu te cunoaște nimeni, poți trece adesea neobservat!

Astfel, e vorba aici de un furt de imagine. Un fenomen în cadrul căruia o maimuță care apare la TV devine mai cunoscută decât un savant ascuns într-un laborator!

Iar dacă maimuța e mai familiară, e și mai iubită, apreciată și valorizată de public! În detrimentul savantului. Perceput ca arogant. Sau în cel mai bun caz, ca inaccesibil și neprietenos!

Dacă s-ar face un clasament al simpatiei bazat pe voturile publicului, 99% din persoanele întrebate ar vota maimuța, și nu savantul! Indiferent cât de utile ar fi invențiile sale în viața respondenților!

Notorietatea dă acces prostului la funcții înalte

Într-o democrație, funcțiile se dobândesc în urma votului popular. Iar poporul votează ceea ce CUNOAȘTE! Evitând să acorde votul unor persoane necunoscute!

Frica de a nu greși e risipită dacă persoana de pe listă este CUNOSCUTĂ. Mai exact, dacă e des văzută la TV!

Dacă un specialist de la compartimentul personal al unei firme testează competența celor pe care dorește să-i angajeze, e eficient. Și alege oamenii competenți. Care au dovedit în trecut abilitățile necesare.

Însă un nespecialist va alege omul deja CUNOSCUT. În ciuda faptului că nu știe nimic despre competența sa!

Tendința omului e să se orienteze către persoane pe care le știe deja! Cu care a avut deja contact vizual!

Notorietatea se cumpără!

Exemplul cel mai cunoscut e al unui actor faimos devenit președinte. Într-un serial de mare audiență, acesta juca rolul… președintelui țării. Iar în ficțiunea din serial, rezolva cu mare ușurință problemele din viața reală!

Unul din exemple era datoria externă a țării. Pe care acolo, în cadrul rolului său, a plătit-o într-o singură săptămână, strângând bani! (Nici acolo nu poate explica de unde…)

E irelevant într-o ficțiune cinematografică faptul că o țară poate plăti 163 de miliarde de dolari datorie atât de repede!

Dar ne amintim că România avea 13 miliarde de dolari datorie, pe care le-a plătit în vreo 10 ani. Cu foarte mari sacrificii și economii la sânge pe spinarea populației!

Interesant e că deși lumea știa că actorul joacă un rol, și că nu există absolut nici o șansă ca ficțiunea din film să devină realitate, lumea tot l-a votat la greu!

Azi actorul respectiv e președinte. Iar datoriile țării au crescut, în ciuda ajutoarelor primite de pe întreaga planetă. Serialul i-a adus omului respectiv notorietatea necesară pentru a câștiga detașat alegerile încă din primul tur. Fără să-i ofere și COMPETENȚA de a conduce o țară.

Notorietatea e o plagă

Deoarece se substituie competenței! Și permite DISTORSIUNILE percepției noastre! Cu alte cuvinte, ne scufundă în ILUZIE.

Ca exemplu, noi cunoaștem foarte bine brandul național de automobile. Și suntem foarte puțin familiarizați cu mărcile asiatice.

Însă la un sondaj făcut la atelierele auto din Europa, pe defecțiunile mașinilor cu vechime de 1-5 ani, mașinile asiatice au dovedit o rată mult mai redusă de defecțiuni decât brandul autohton!

Însă vânzările pe plan național sunt mult mai reduse la mașinile dovedite a fi mai fiabile! Cumpărăm nu ce e bun, ci ce deja (credem că) noi cunoaștem bine!

Notorietatea duce la grave erori de percepție

Și erorile de percepție duc la distorsionarea realității. Ne pun în situația de a înlocui realitatea cu o ILUZIE. Și fac dificilă ieșirea din ea!

Astfel, o promisiune falsă făcută de o persoană publică bine cunoscută, tinde să fie CREZUTĂ. La fel, și o minciună evidentă va fi luată în serios dacă e girată de NOTORIETATEA unei persoane publice!

Să ne amintim câte vedete din sport sau muzică fac reclamă la produse MEDICALE! Sau câți actori iubiți de public recomandă medicamente sau farmacii!

Tindem să dăm CREZARE persoanelor cu notorietate. Fără să ne pese de lipsa competențelor lor! Și să votăm analfabeți funcționali cu dosare penale doar pentru că sunt susținuți de partidul în care avem încredere.

Vezi și articolul: ERORILE DE PERCEPȚIE SUNT CA ȘARPELE ASCUNS ÎN IARBĂ

Notorietatea generează suferință

De fapt, o face indirect. Notorietatea doar generează erorile de percepție. Și aceste erori duc la DECIZII proaste. La ALEGERI neinspirate. Care duc apoi la SUFERINȚĂ!

Iar dacă suferi și nu știi de ce, știi acum de unde să începi căutările. De la propriile TALE alegeri. Pe care le-ai făcut pe baza unor simple ILUZII. Adesea generate de notorietatea cuiva! Sau a unor obiecte de marcă.

Poporul român are proverbul: La pomul lăudat să nu te duci cu sacul. Ca o sugestie cu privire la notorietatea care nu ține loc de productivitate!

Notorietatea te orientează pe drumuri iluzorii

Dacă îți lipsesc banii, sau vrei să câștigi mai mult, vei alege o cale. Nu cea mai complexă! Ci cea mai promițătoare! Și îți vei investi economiile într-o chestie CUNOSCUTĂ. Sau mai exact, larg mediatizată!

Criptomonedele sunt o opțiune! Deoarece au notorietatea necesară! Nu și rentabilitatea! Deși ele au crescut în primii 10 ani de la apariție, de un an scad continuu. Astfel că „investitorii” au pierdut mult.

Oamenii care au ales să cumpere aceste monede virtuale s-au bazat exclusiv pe notorietatea lor. Dublată de povestea despre cât au crescut CÂNDVA, în trecut. Și niciodată pe analize de piață sau pe opinia unor experți!

Promisiunile FALSE sunt crezute pentru că persoanele care le fac au „greutate”. Adică notorietate. Pe care și-au cumpărat-o cu bani mulți care le-au generat apariția la TV și în presă! Nu prin merite personale.

 

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *