DEVINO CONȘTIENT DE VALOAREA TA!
Oprește DEVALORIZAREA și AUTOSABOTAREA propriei persoane !

Percepția TA asupra potențialului tău real este adesea DISTORSIONATĂ !
Doar o percepție POZITIVĂ asupra ta iți va putea crea ATITUDINEA necesara atingerii succesului !
Permite-mi să-ți explic CUM poți să-ți schimbi ușor și repede viziunea asupra vieții tale !
Înscrie-te pentru o discuție ONLINE pe care ți-o ofer GRATUIT !
Nume
E-mail
Telefon
completați toate câmpurile...


Pagina mea de Facebook

De ce marketingul este azi esențial în orice afacere?

Marketingul

De ce marketingul este azi esențial în orice afacere?

Marketingul înseamnă comunicare cu piața. Înseamnă a transmite un mesaj în direcția pieței țintă. E mai mult decât o vânzare, sau o simplă promovare. Claritatea comunicării face parte din strategia de marketing. În lipsa ei, poți promova zadarnic cel mai bun produs, la cel mai bun preț, fără să ai clienți suficienți!

Marketingul în socialism

În estul Europei, era suficient să spui cuiva că se aduce marfă la magazinul din colț! În mai puțin de o jumătate de oră se forma deja coada în fața magazinului! Deși marfa nici măcar nu sosise! Mesajele circulau rapid, erau rare și foarte importante! ATENȚIA fiecăruia era orientată spre UNICA sursă de hrană a orășeanului – ALIMENTARA! Prin urmare, MESAJUL circula rapid, din om în om. Și era recepționat cu maximă grijă! Apoi, era retransmis mai departe, din om în om!

Ca metodă de marketing, transmiterea din gură în gură era infailibilă! Numărul relativ mic de magazine, câte UNUL pentru fiecare zonă a orașului (erau ale statului toate), făcea ca întreaga ATENȚIE a tuturor să fie FOCALIZATĂ acolo! Nici nu era nevoie de mai mult. Deci marketingul nu era realmente necesar.

Marketingul acum 10 ani

Odată cu tranziția, NUMĂRUL de magazine a crescut. Adesea, mult peste NECESAR. Astfel că a apărut COMPETIȚIA. Cel care vinde mult, câștigă mult. Cel care vinde prea puțin, dispare! Lupta pentru existență dintre magazine a devenit REALĂ. La fel era în fiecare domeniu! Prin urmare, nevoia de PROMOVARE a devenit mai importantă ca în trecut! Vitală chiar pentru firmele care aveau deja concurență!

Clienții au devenit mai selectivi, și începeau să facă ALEGERI. Bazate pe preț, calitate și pe modul în care sunt tratați. Precum și după multe alte CRITERII. Cum ar fi ACCESUL la INFORMAȚIE. Și aici intră în scenă și INTERNETUL. A devenit mai simplu ca niciodată să GĂSEȘTI rapid ceea ce cauți.

Marketingul azi

Acum, există un SURPLUS important de firme. Și o SELECȚIE NATURALĂ. Firmele care oferă satisfacție clientului, vor supraviețui. Surplusul tinde să dispară! Prin urmare, fiecare firmă are interesul să devină vizibilă!ARATE potențialului client că are produse disponibile, cu prețurile și caracteristicile dorite!

Azi, degeaba mai încerci să VINZI agresiv. Clientului nu-i place să i se vândă, deoarece are o mai mare gamă de POSIBILITĂȚI DE ALEGERE! Și orice PRESIUNE asupra LIBERTĂȚII sale de A ALEGE îl poate deranja! Azi, clientul adoră să CUMPERE. Să CAUTE EL ceea ce simte, sau crede că i se potrivește! Iar rolul pe care îl are azi marketingul este să COMUNICE cât mai multor oameni MESAJUL firmelor de pe piață.

Marketingul de azi e copleșitor

Produsele disponibile pe piață sunt tot mai multe. Iar MESAJELE au devenit agasante. Prin urmare, CLIENTUL tinde să devină SURD. Să fie atât de aglomerat, copleșit, agasat de MESAJE în exces, încât UITĂ rapid.

Un mesaj important poate fi UITAT imediat ce apar alte 10 mesaje la scurtă vreme după el! O știre importantă la TV este uitată deoarece e urmată imediat de alte zeci de știri! Care vin prea repede una după alta! Memoria nu mai face față. Creierul uman nu era PREGĂTIT pentru o astfel de avalanșă de SUPRAINFORMAȚIE! Prin urmare, IMPACTUL unui mesaj devine NESEMNIFICATIV. Doar dacă acesta e plăcut, clar, ușor memorabil, vizibil și SE REPETĂ de mai multe ori, se obțin unele rezultate! Mai ales dacă numărul de CANALE prin care mesajul ajunge la potențialul client este mai ridicat!

Marketingul e o artă!

În condițiile de azi, clientul e, metaforic vorbind, ca într-un obor. Unde sute de boxe transmit muzică dată prea tare. E posibil să nu audă nimic CLAR din acest motiv! Doar dacă poate să se APROPIE de un mesaj. Și să se DISTANȚEZE de celelalte, în același timp. Doar atunci va reuși să prindă ritmul UNEI melodii. Însă nu pentru multă vreme. O melodie se uită ușor, dacă este ACOPERITĂ de altele, la SCURTĂ vreme după ce a fost ascultată! Astfel, numai melodiile MEMORABILE, de bună calitate, vor RĂMÂNE active în memoria potențialului client! Iar ARTA este să înveți cum să CREEZI melodia cu IMPACT real. Care să nu fie uitată repede și ușor!

Marketingul cere profesionalism

Azi, nu orice mesaj este memorat. În primul rând, MESAJUL necesar va fi PLĂCUT. Un mesaj plăcut va crea o EMOȚIE POZITIVĂ. Doar cu ajutorul ei, MESAJUL va putea fi FIXAT în minte de ascultătorii săi! Ei vor memora mai mult EMOȚIA, decât mesajul tehnic. Prin urmare, a ȘTI cum să creezi acel mesaj cu IMPACT EMOȚIONAL este PRIMUL pas spre profesionalism.

Alt pas important este să te folosești de LEGEA NUMERELOR MARI. Mai ales în cazul în care produsul tău se adresează unei largi categorii de consumatori. Azi, nu mai folosești marketingul pentru a vinde. Ci pentru A COMUNICA tuturor celor care ar putea eventual să cumpere că tu ai ceva VALOROS de oferit. Cu BENEFICII importante pentru cei care cumpără! Cu cât mai multă lume vede mesajul tău, cu atât există mai mari ȘANSE ca ei să SOLICITE produsele sau serviciile tale.

Marketingul și elementele importante care te diferențiază

CLARITATEA și CALITATEA mesajului SUNT esențiale într-o lume tot mai surdă. Cu cât primește mai multe mesaje, cu atât CLIENTUL va deveni mai SELECTIV. Va RESPINGE mesajele neclare. Și va avea tendința SĂ UITE rapid pur mesajele tehnice. Cele fără IMPACT EMOȚIONAL.

RĂSPÂNDIREA mesajului tău este esențială. Mai ales dacă ai reușit să CREEZI un mesaj clar, plăcut, va fi necesar ca mesajul să ajungă la cât mai MULTE persoane. Doar un mic număr de oameni va fi interesat de el, dar procentual, cota de interes rămâne relativ CONSTANTĂ. Dacă din 1.000 de persoane care văd/aud/primesc MESAJUL tău, vor răspunde favorabil doar două, e posibil ca din 10.000 de persoane care primesc același mesaj să reacționeze 20! Adică tot 0,2%! Iar din 100.000 de persoane, 0,2% înseamnă deja 200!

REPETIȚIA mesajului la intervale de timp cât mai scurte e o altă componentă necesară. UITAREA mesajului tău are loc mai repede decât ai crezut. Și doar REPETAREA lui de măcar 5-10 ori asigură șanse reale ca acesta să fie reținut!

Marketingul subliminal

Se adresează direct minții subconștiente. Adică emoționalului din creierul nostru. Se știe că 80% din deciziile naostre sunt cu precădere luate pe baze EMOȚIONALE. Și doar 20% sunt componente RAȚIONALE. Prin urmare, un mesaj pur tehnic va trece neobservat, sau va fi uitat! De exemplu și acest articol va fi UITAT la maximum 30 de minute după lectură! Îl vei REȚINE dacă (și numai dacă) ți-ai IMAGINAT, acum, în timp ce citești, cât succes vei avea cu AFACEREA TA după ce vei învăța cum să ai ACCES la butoanele minții SUBCONȘTIENTE ale potențialilor tăi clienți! Fapt care va face DIFERENȚA dintre tine și competiția ta!

Marketingul e mai ieftin ca în trecut!

Azi costurile de marketing sunt tot mai reduse. PREȚUL marketingului ONLINE este accesibil oricui. Însă cealaltă față a monedei este CREȘTEREA fără precedent a NUMĂRULUI DE MESAJE. Cu rezultatul previzibil al supraaglomerării CLIENTULUI! Astfel, ȘANSA unui mesaj să fie uitat e tot mai mare!

CLARITATEA, CALITATEA, AGREABILITATEA, VIZIBILITATEA ȘI REPETAREA mesajului tău sunt toate la un loc, strict necesare!

Dacă ai neglijat doar UNA dintre ele, poți fi în situația unui șofer cu o mașină nou-nouță, puternică, având rezervorul plin, dar cu O SINGURĂ ROATĂ dezumflată. Nu o va putea folosi!

Vrei să afli mai multe secrete despre marketingul eficient? Simplul fapt că ești printre cei care vor mai mult mă determină să-ți ofer un CADOU important: O discuție gratuită, telefonic sau ONLINE, în care poți să afli mult mai mult! (clic aici)

 

Daca ti-a placut articolul da-i un share!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0

Rezonezi cu ceea ce scriu?

Te pot ajuta să te transformi din „omul care urmează părerile altora” în „omul cu încredere în forțele proprii care și-a găsit propria intuiție interioară.”

Înscrie-te la o ședință gratuită cu mine și hai în grupul oamenilor care au preluat controlul propriei vieți!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *